Coaching in het onderwijs
Mijn naam is Soraya Tori en ik ben in 1995 begonnen in het onderwijs als docent en in 2010 ben ik als coach in het onderwijs gestart. In 2010 ben ik gestart met het coachen van docenten in de klas, ik coachte hen omtrent het klassenmanagement en het pedagogisch didactisch handelen in de klas, zo heb ik in samenwerking met professionele coaches het GIP model (groeps- en pedagogisch didactisch handelen) geïmplementeerd op een vmbo locatie in Rotterdam. Dankzij mijn enthousiasme en openheid van mijn collega’s, besloot ik, dat ik me verder wilde ontwikkelen als professioneel coach. Ik heb twee hbo opleidingen gevolgd, de professionele coachopleiding en de NLP opleiding. In die tijd heb ik ook mijn coachbedrijf ST Coaching opgericht.
Vanaf 2017 ben ik ook werkzaam geweest als projectleider coachtrajecten bij de LMC Academie en ik heb verschillende docenten gecoacht bij hun eigen doelen. Leidinggevenden en de docenten geven tijdens het eindgesprek aan dat de coachtrajecten succesvolle trajecten zijn.
In 2020 heb ik mij verder verdiept in mindfulness en ik heb in dat jaar ook mijn opleiding tot trainer mindfulness afgerond zodat ik ook trainingen kan verzorgen rondom dit thema. Sinds dit jaar ben ik officieel trainer mindfulness en coach bij het Opleidingsinstituut BalanSante.
Door mijn ruime ervaring als docent Nederlands, op verschillende locaties voor het voortgezet onderwijs, kan ik me als coach makkelijk verplaatsen in de hedendaagse uitdagingen waar een docent tegenaan kan lopen. Of het nu gaat om meer zelfvertrouwen krijgen of dat de docent aan de slag wilt gaan met het klassenmanagement of het didactisch handelen in zijn klas. Ik blijf het een prachtige missie vinden in deze tijd, met het grote
docententekort, dat ik een docent kan coachen om zijn doel (en) te behalen en dat hij wil blijven lesgeven of dat hij wil doorgroeien binnen de organisatie.
Coaching
– life coaching voor docenten en leidinggevenden
– coaching in de klas, lesbezoeken en lesobservaties aan de hand van een lesformulier gekoppeld aan nabesprekingen
– loopbaancoaching
Trainingen voor het onderwijs
1.Training gesprekstechnieken
een praktische training voor docenten hoe je als docent goede gesprekken met leerlingen/stagiaires voert die efficiënt en effectief zijn
2.Training activerende werkvormen en differentiatie in de klas
een duidelijke training hoe je als docent een veilig pedagogisch klimaat creëert in de klas
welke activerende werkvormen zijn er en hoe bied je die als docent aan zodat de leerlingen worden uitgedaagd op hun niveau
differentiëren in de klas
3.Training zelfvertrouwen
een praktische training waarin je als docent kennismaakt met de achtergrond van het ontstaan van faalangst en hoe je ervoor zorgt dat leerlingen meer zelfvertrouwen krijgen.
4.Training mindfulness
een inspirerende training van drie uur en waarin je ontdekt wat mindfulness inhoudt en hoe je dit als docent in je dagelijkse leven integreert en praktische tips voor in de klas